Dit Investerbare Beløb er summen af din Kontantkonto, kontanter i andre valutaer og din tilgængelige margin. Hvis denne værdi bliver negativ, har du overskredet din disponible margin fra DEGIRO. Hvis dette beløb overstiger 100 EUR, vil du modtage et margin-call.
I dette tilfælde skal du enten lukke en eller flere åbne positioner eller foretage en indbetaling på din DEGIRO-konto for at dække underskuddet.
Hvis underskuddet resulterer i et Margin-call fra DEGIRO, vil vores risikoafdeling kontakte dig med en frist til at udligne underskuddet.
Vær venligst opmærksom på, at markedsbevægelser kan øge/mindske dit underskud, inden deadline nås. Hvis der er en stigning i underskuddet inden din deadline, vil din deadline blive forlænget for at give dig mere tid til at løse dit margin-call.
Derudover, når du laver en indbetaling, skal du huske på, at det kan tage op til 3 arbejdsdage for os at modtage og bogføre din indbetaling. Hvis du ikke tror, at dine penge vil nå din DEGIRO-konto inden din deadline, bedes du sende et betalingsbevis til vores risikoafdeling på risk@degiro.nl.
Dit betalingsbevis skal indeholde alle følgende detaljer i ét dokument:
- Dine bankoplysninger
- DEGIRO's bankoplysninger
- Betalingsbeløb
- Betalingsdato
Vær opmærksom på, at hvis vi ikke modtager dette betalingsbevis inden den deadline, der er fastsat for dit margin-call, vil risikoafdelingen begynde at lukke nogle af dine positioner. DEGIRO vil opkræve gebyrer for at lukke disse positioner.
Når betalingsbeviset er modtaget af vores risikoafdeling, og du har modtaget en bekræftelse fra DEGIRO på, at dit bevis er blevet accepteret, vil dit margin-call blive løst.
Mere information om vores marginsystem og underskudsproceduren kan findes i dokumentet Nettoværdi, risici, Kreditfacilitet og Shorthandel og i Brugervejledning Risiko investeringsportefølje. Disse dokumenter sammen med Kundeaftalen er tilgængelige i vores Hjælpecenter.